Спасибо за помощь, Дмитрий Константинович. Если у вас будет время и вам, возможно, станет интересен этот вопрос, то я хочу серьёзно дополнить тему, и тем самым упростить вам поиск ответа (законов и статей), а мне получить конкретное мнение на счёт этих статей. Надеюсь, что у вас найдётся время и скажите, что думаете, поскольку мне брокеры тоже сказали, что фактически фактурная стоимость, это цена + все затраты (почему-то не учитывающие доставку до границ Украины и страховку), но фактически - не значит, что так написано в законах, а если написано, брокеры должны были озвучить где, но не смогли, ссылаясь на требования таможни. Максимум до чего меня довели - до постанови, в которой у нас с брокером расходятся мнения по поводу определения цены.
Если более конкретно, меня интересует налог США, а именно налог с продаж, который взымается после определения конкретной суммы, которую я заплачу продавцу, пускай и в одной транзакции. К тому же он не идёт продавцу, а идёт властям США, то есть не является суммой уплаченной конкретно за товар (это моё мнение, хочу его подтвердить или опровергнуть).
Итак, поскольку в таможенном кодексе и постанове есть только то, что озвучено в первом сообщении, я стал изучать ГАТТ 1994, который так же принят Украиной. Там в статье VII, пункт 2а написано: "Оцінка імпортованого товару для митних цілей повинна ґрунтуватися на дійсній вартості імпортованого товару, на який розраховується мито, або подібного товару і не повинна ґрунтуватися на вартості товару національного походження чи на довільній або фіктивній вартості.". К ней есть дополнение к статье VII пункт 1, который нужен, а именно: "Сумісним зі статтею VII було б припущення, що "дійсна вартість" може бути представлена ціною, зазначеною у рахунку, плюс будь-які не включені до неї збори за виправдані витрати , які є звичайними складовими "дійсної вартості", а також плюс будь-яка виняткова знижка чи інше зменшення звичайної конкурентної ціни". Хотя тут ещё вопрос, является ли налог с продаж звичайними складовими "дійсної вартості".
Но даже так, казалось бы на этом можно закрывать вопрос, но нет, ибо странами был подписан так же документ "Угода про застосування статті VII Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994 року". Там основой практически для всех посылок является статья 1, подходящая под большинство посылок граждан. Предполагая, что все условия соблюдены, она звучит так: "Митна вартість імпортних товарів є контрактною вартістю, тобто ціною, фактично сплаченою або що підлягає сплаті за товари, коли вони продаються на експорт до країни імпорту, скоригованою відповідно до положень статті 8 за умови, що:". Переходя от неё к статье 8 и держа в голове, что прибавляться могут только "звичайними складовими "дійсної вартості", вижу следующую картину определения этих самых составляющих. Приведу их полностью, чтобы вам лишний раз не искать:
1. Під час визначення митної вартості згідно з положеннями статті 1 до ціни, яка фактично сплачена або підлягає сплаті за імпортні товари, додається:
a) такі витрати настільки, наскільки вони понесені покупцем, але не включені до ціни, яка фактично сплачена або підлягає сплаті за товари:
i) комісійні та брокерська винагорода, за винятком комісійних за покупку;
ii) вартість контейнерів, які для митних цілей уважаються єдиним цілим з відповідними товарами;
iii) вартість упаковки, чи за оплату праці, чи матеріалів;
b) вартість, розподілена належним чином, таких товарів та послуг, коли вони поставляються безпосередньо або опосередковано покупцем безоплатно або за зниженими цінами для використання у зв'язку з виробництвом та продажем на експорт імпортних товарів, якщо такої вартості не включено до ціни, яка фактично сплачена або підлягає сплаті:
i) матеріали, компоненти, частини та подібні предмети, що включені до імпортних товарів;
ii) інструменти, фарби, шаблони та подібні компоненти, які використовуються під час виробництва імпортних товарів;
iii) матеріали, які використовуються під час виробництва імпортних товарів;
iv) технічні, науково-дослідні, художні, дизайнерські роботи та плани й креслення, які виготовлені в місці, іншому, ніж країна-імпортер, та які необхідні для виробництва імпортних товарів;
c) роялті й ліцензійні платежі, пов'язані з товарами, що оцінюються, які покупець повинен сплачувати безпосередньо чи опосередковано, як умова для продажу товарів, що оцінюються, якщо такі роялті й платежі не включаються до ціни, яка фактично сплачена чи підлягає сплаті;
d) вартість будь-якої частини доходу від будь-якого подальшого перепродажу, розпорядження або використання імпортних товарів, яка переходить безпосередньо або опосередковано продавцю.
2. Під час розробки свого законодавства кожний член передбачає цілковите або часткове включення до митної вартості або виключення з неї такого:
a) вартості транспортування імпортних товарів до порту або місця ввезення;
b) витрат на завантаження, розвантаження та обробку, пов'язаних з транспортуванням імпортних товарів до порту або місця ввезення;
c) вартості страхування.
Лично я здесь не вижу обязательства добавлять налоги, чаевые/пожертвования (если бы такая функция была) и т.д. Читая статью 8 далее, нахожу пункт 4, который звучит: "Під час визначення митної вартості не допускається додавань до ціни, яка фактично сплачена або підлягає сплаті, за винятком тих, які передбачені в цій статті". Как по мне этот пункт уже ставит запрет на такое включение в цену. Но если идти ещё дальше, то так же существует дополнение к статье 1 и к статье 8. Вторая не несет в себе ничего интересного, а вот дополнение к первой статье - очень даже.
В ней важны несколько пунктов. Нужная часть пункта 1: "Ціна, яка фактично сплачена або підлягає сплаті, - це загальний платіж, який зроблений або повинен бути зроблений покупцем продавцеві імпортних товарів або на його користь". Но так как это закон 1994 года, а технологии и транснациональные платежи развиваются очень быстро, этот пункт явно не учитывает возможности соединения трат в один платеж, но даже с этим, как по мне, закон перестраховывается и даёт ещё два пункта из этого дополнения. А именно:
Пункт 2: "Діяльність, яка здійснюється покупцем за власний кошт покупця, крім тієї, для якої в статті 8 передбачається коригування, не вважається опосередкованим платежем продавцеві, хоча вона й може вважатися вигідною для продавця. Таким чином, вартість такої діяльності не додається до ціни, яка фактично сплачена або підлягає сплаті, під час визначення митної вартості". Как по мне, это значит, что если я оплачиваю налог с продаж за продавца (совершаю деятельность за свой счёт), а в США это должен делать продавец, но они выставляют счёт клиентам, что логично, то это не должно добавлять к уплаченной цене, даже если это несёт ему выгоду.
И даже если этого может быть недостаточно, есть пункт 4: "Ціна, яка фактично сплачена або підлягає сплаті, стосується ціни за імпортні товари. Таким чином, потік дивідендів або інших платежів від покупця до продавця, які не стосуються імпортних товарів, не є частиною митної вартості". Этот пункт, по моему мнению, подтверждает мои догадки на счёт того, что в законе прописано всё так, что платеж должен ассоциироваться конкретно с ценой товара, которую я вижу на сайте и которую я уплачиваю за товар.
Исходя из всего вышесказанного, я вижу такую картину: Фактурная вартість товару, або ціна товару, яка фактично сплачена або підлягає сплаті = ціна товару - виняткова знижка + витраті зазначенні в статті 8 - усі витрати, що не зазначені в статті 8. И всё это, как я считаю, и есть дійсна вартість обозначенная в ГАТТ 1994 года в статье 7.
Если вы изучите данные статьи и факты, буду очень рад увидеть ваше мнение.